كوير مرنجاب در اصفهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1395
بازدید : 40
نویسنده : rahnama-safar

كوير زيباي مرنجاب  يكي از پرطرفدارترين نقاط كويري ايران است كه در ميان كويرگردان محبوبيت بالايي دارد. اين كوير يكي از بهترين نقاطي است كه مي‌توانيد براي سفرهاي بياباني انتخاب كنيد.
كوير مرنجاب يكي از مقاصد مهم گردشگري در كشور مي باشد كه  در شمال شهرستان آران و بيدگل قرار دارد و با چشم اندازهاي مختلف از كوير، بسياري از گردشگران را به سوي خود جذب مي­كند. بهترين زمان سفر به كوير مرنجاب از اوايل آبان تا اوايل ارديبهشت مي­باشد.
كوير مرنجاب يكي از موهبت‌هاي الهي به شمار مي‌رود كه به يكي از قطب‌هاي اصلي كويرگردي در ايران تبديل شده است.  لذت تماشاي قدم زدن در شن هاي نرم و گرم ، تپه هاي شني،  لمس آرامش كوير، و ديدن جاذبه اي همچون درياچه نمك از جمله دلايلي است كه مي تواند شما را راهي شهرستان آران و بيدگل و كوير مرنجاب كند. در سفر به اين منطقه مي توانيد از چاه تاريخي دستكن در قسمت شرق كوير، قلعه مرنجاب و قنات آن نيز بازديد نماييد و با استفاده از امكانات موجود، شترسواري و موتور چهارچرخ را نيز تجربه كنيد.
درياچه نمك آران و بيدگل نيز در ۳۵ كيلومتري اين شهرستان واقع شده است و با وسعتي حدود ۶۴۷ كيلومتر مربع يكي از بهترين جذابيت‌هاي كوير مرنجاب محسوب مي‌شود. البته اين درياچه در بيشتر طول سال خشك و پوشيده از نمك است، با اين وجود پس از بارش باران و تبخير آب مي‌توان با صحنه‌هاي جالبي مانند اشكال هندسي حاصل از رسوبات نمك مواجه شد كه تجربه‌ي تماشاي آن خالي از لطف نيست. هر دوي اين نقاط خطراتي همچون باتلاق‌هاي نمكي را به همراه دارند كه بايد بسيار مراقب بود.
از جمله جاذبه‌هاي اين كوير مي‌توان علاوه بر موارد ذكر شده در بالا به نمك‌زار چاه كنجه، كاروانسراي مرنجاب (ساخته شده به دستور شاه عباس)، چاه دستكن (اعتقاد بر حفر آن توسط امام هشتم شيعيان)، ريگ بلند، كوه كلنگ، قلعه كرشاهي، كوه يخاب و كمپ متين‌آباد اشاره كرد.
به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي تردد در اين جاده تا سفيدآب نياز به مجوز از سازمان حفاظت از محيط زيست استان سمنان مي باشد.

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: كوير مرنجاب در اصفهان , كوير مرنجاب ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com